PANASSSSSS

salam kalian...sory la lama tak update...menghilang kejap....bukan ke mana pun...sebenarnya....ada kaitan dengan entry sebelum ni juga.   kann.....so akibat nya.....selepas jer berjumpa comolot dengan Mak Lagenda ....ai dh badan ai lain macam....rasa dh nk bertukar menjadi gajah....eh boleh ker ? hahaha..takder der....badan tetiba jadi mcm tak larat sngt....sejak dari hari sabtu ....badan jadi panas selepas Maghrib je....masuk Maghrib ai dh rasa lain macam..think positif jer....so dah masuk hari rabu kan...still macam tu juga.....so pergilah ke klinik yang sama utk kali ke 2...so dc tak cakap apa dah...suhu pun dah masuk 40c kot...terus refer ke hospital...


terus pergi emergency KPJ Seremban.....suntik di montot dengan segera sbb nak turunkan suhu...lepas tu check in la kat hospital tu.. dalam tempoh tak sampai setahun, 2 kali yer check in sini.... yang first korunk boleh baca kat sini dan di sini pasal apa yer ...



so aku request level yang sama sbb aku dh selesa dgn wad tu....nurse2 pun dh kenal aku..mampu nurse kenal aku....hahaha...dah jap jap aku panggil mau tak kenal...


katil ni ader hampir rosak disebabkan ader manusia yang ya ampunnnn asyik main kontrol turun naik turun naik

pembalut tu ditukar sebanyak 8 kali ya...basah je aku minta tukar.....ngade kan.....


so memandangkan aku demam panas.....so yang pasti botol air ni la aku di masukkan dalam badan aku..so total masuk air....5 botol......jap jap kencing jap jap kencing....ye la ..air dah masuk kan..mesti la nk keluar..

muka kesian sbb bosan hhahaha

so guys..nama pun demam kan...sudah tentu darah akan diambil berkali2 untuk di uji..ada la 4 kali dara di ambil..eh darah di ambil la..ape der.. 
so yg amek darah tu namanya shena...shena ni mulut bising...tpi nasib baik ader masalah tonsel...diam sikit..kalau tidak bising jer...hahaha...

kalau masuk hospital mesti ada org melawat kan...tapi aku masuk weekdays....time org bekerja..so takder orang melawat..sedeyy !!!...hehe...actually ok juga..sbb aku bnyk tidur jer..ye la ubat demam ..batuk..mostly akan buatkan korunk tidur nyer...

lupa lak nk citer sapa bawa aku pergi klinik n hospital kan...yang bawa aku yana , ziela n eric...

 ni yana...dtg hntar mknan...thanks yana...gigih bermake-up sbb nk masuk kerja balik

ni ziela....thanks sbb bawa pergi klinik...korunk nampak bantal tepi tu ....sebenarnya..baik nyer landing ..baru nk tngkp ..terus cergas tegak..hahahaha

gambar eric takder sbb dia x nk org kenal dia...boleh ? sbb dia miss brazil agaknya ...erk mereka ni begitu cargas ya....balik hantar masuk hospital pun dh pukul baper.....lepas tu mlm dtg berzikir bergegar hospital tetengah malam kan...

p/s : ziela ,yana , eric.....guard tanya pasal korunk ? habislah....muka korunk ditampal kelilink hospital

 kalau orang sakit...pasti badan turun kan....tidak bagi aku yer...aku masuk hospital badan aku naik .....mau idaknya...


 eric beli ..dihabiskan oleh dia juga

thanks yana n ziela for double cheeseburger and bubur ayam

 thanks boss bawa ni...my fav....sekali hadap 

boleh ke nak turun badan kalau macam ni makan nya...hahahaa....suker..

aku bekerja ya masa dalam wad...




ni lah hasil kerjanya...takder kerja nama sebenarnya.

so after berkampung dari hari rabu mlm ker hari jumaat tgh hari...aku dibenarkan keluar....alhamdulillah..darah semua ok...and alhamdulillah aku boleh jalani kehidupan seperti biasa kembali...tapi slow sikit la..sbb masih batuk coz tonsil masih bengkak....


bertambah lagi ubat utk dihadap yer 


sister zainab yg ceria tapi tegas ya amat

thank u so much pada nurse - nurse wad Cempaka tingkat 4 yang gigih melayan karenah aku...sentiasa ceria jer...actually bila nurse ok..pesakit pun makin ok....senyuman juga merupakan penawar..

actually ramai lagi....and yang rapat ngan aku semua tak nk bergambar....siot je kan...

alhamdulillah akhirnya keluar juga......

so guys...jaga kesihatan anda...banyakkan minum air...kerana badan kita perlukan air yang banyak dalam keadaan cuaca yang tidak menentu sekarang ni.....

p/s : jagalah diri anda sebelum anda dijaga orang lain

3 comments:

lagenda said...

Alhamdulillah...dah sihat dah anak omak! Rajin2 mkn ubat tau..

Makanan?? Ya rabbi..hahahaha..well, tu kojie kan?? ekekeke

Puteri Kasih said...

sian kojie..rajin-rajin menelan ubat tu...

sama-sama lah kita makan ubat yer...hehehehe

RerameUngu said...

maaang aih jie..banyak nya ubat doc kasiikkk...jgn buat perhiasan dah la eh...dn makan tu ttp tak tinggal..mkn kalah org sihat ni..hehee

well, btol..skang ni musim tak menentu..mmg kene mnum bnyk air.. lg2 mcm ai keje lam econ n kluar masuk ofis mmg kene mnum bnyk air..im very easy to get dehydrated..

anyway anyhow, smoga kembali sihat sprti biasa..