HaRaPan untuk HaRi EsOk

whazzup2 kojie in da house...my trademark in thread.....hmmm satu pengalaman yg teramat indah dpt mengenali semua terutama dapat jumpa dgn adik L..adik ..blog nie siap cpt sbb adik yg tak sabar nk baca tau.......we start now.....minggu ni kehidupan aku penuh dgn masalah.....sampai aku tak tahu nk cakap mcm mana masalah tu dtg.....

kehidupan mmg macam nier ker...masalah datang silih berganti....leh tukar2 macam tukar baju lak.......arrrrggghhhhhh.....tekanan mmg tekanan..tapi ntah la.....air mata aku tak menitis kali ini bila berhadapan dengan masalah yg mndatang...seolah olah aku sudah lali.....sudah faham dan sebati dgn masalah....

minggu nie juga aku belajar JANGAN MEL
ETAK HARAPAN pada seseorang....suasana...keadaan dan segala-galanya...bnyk harapan aku letak pada minggu nie....aku letak harapan pada orang..aku letak harapan pada keadaan dan aku letak harapan pada suasana......3 harapan yg aku letak pada minggu nie....dan harapan yg aku letak pada ketiga-tiga tu hancur berkecai...

biarlah harapan tinggal harapan.....yg pasti h
arapan masih harus diletakkan di masa hadapan...kerana harapan lah yg akn membuatkan aku terus dan masih mampu tersenyum dan berjalan......lirik lagu harapan by fazli zainal nie tetiba lak aku minat...padahal masa lagu ni meletops dulu aku lah antara org yg kureng sket dgn lagu nie.....

Tajuk/Lirik Lagu: Harapan
Penyanyi: Fazli Zainal

Doaku agar kau kan selalu bahagia Agar kau temui insan tulus menyayangimu
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa

Ku tinggalkan memori bersamamu
Ku undur diri bersama harapan


Tidak kesampaian cinta kita
Kubawa harapan kupendam rahsia
ku dikejauhan mendoakan
Agar kau bahgia tiada lagi duka
Daku rela mengundur diri
Ku pasti dikaukan fahami…

Tiada penyesalan kasihku korbankan
Andai telah tertulis kuterima ini bukannya kupinta
Oh pergilah dikau diiringi keikhlasanku
Cuma pengalaman mengisi kekosongan mimpiku..


*bahagian yg diboldkan tu....tersirat lorr maknanya utk aku.....supaya aku terus ingat bahawasanya hidung aku tak mancung dan pipi aku tersorong-sorong.....

...........bnyk kerja bodoh yg aku terbuat hujung minggu nie....tak tidur dua hari beturut2....tak makan lebih 24 jam......dan yg paling bangang hari nie......HARI INI...

this week aku pergi bt MRI untuk check my healthy..n dptkan report MRI yg sebesar kertas lukisan SPM....biarlah rahsia sakit aper....tak penting pun untuk korunk.....yg sakit aku bukan korunk kan....teruskan happy dgn dunia korunk...dan aku turut happy tngk kawan2 happy..syg korunk......so hari nie...aku terlalu letih sbb menahan mata dan memaksa badan aku untuk berfungsi tanpa rehat....bgun pagi jer ...kepala aku dh jammed......migrain dtg blk...sejuk hbs satu badan....tapi still bergegas bersiap bcoz takut terlewat ke kl sentral nk pulang ke mlk..biasa naek bas ..tpi hari nie tiket semua dh habs....dh siap semua...aku kejutkan p**t*m ....slps salam p**t*m aku rasa macam nk nangis jer...ntah la aku sebak tngk dier....minggu ni hidup dier pun sama penuh dgn trouble....lepas salam aku terus blah dgn cpt..takut nanti berair mata nie...

dgn kepala yg noya2 sakit aku melangkah jua dgn bas ke klcc *muntah kali pertama sebaik turun bas....smpai situ..terus tukar naik tren ke kl sentral...dlm tren 2,3 kali kepala aku terhantuk dgn rod besi..biler la dier pasang rodu..kepala aku jadi mangsa...sakit bertmbh2....smpai kl sentral aku berlari dgn tngan penuh dgn report MRI..beg laptop n beg baju......nseb baik smpt....aku ada lagi 20 minit sblm train SINGAPORE berlepas ke sana....tapi aku smpai TAMPIN jer...baru jer nk restkan badan....hmm *muntah kali kedua..dgn selmber tong smph jadi mangsa....tepat pukul 2.10 train smpai...tak smpt nk mkn..lapor thp gaban....smpat la beli dunkin donut yg tak sedap tu....dlm train aku tertidur terjaga tertidur terjaga berkali2...kalau la blh buka kepala dan buang sakit tu dh lama aku bt...

sampai jer tampin..n turun jer dari train ..satu kelegaan bagi aku...'LIFE MUST BE GO ON'...aku pandang train tu pergi....mengharapkan pergi bersama masalah2 aku...after menunggu 15 minit kawan aku dtg.....thanks FIR ..sanggup dtg dari jauh amek aku...sbb kau tahu if aku sakit...mmg aku sakit betul....kau macam tau jer aku bnyk mslh....buka pintu keta..dgn selamber kau cakap * sila tinggalkan masalah anda di luar kereta dgn senyuman sinis.....kalau aku blh tinggal fir..aku dh tinggalkan...

dh setngh perjalanan aku rasa macam aku ade kehilangan sesuatu...aku check semua barang2 aku....apa yg aku tertinggal....YA ALLAH..report MRI....nk buat bukan senang...mahal nk mampos.....bt pertama kalinya air mata aku menitik...sbb itulah masa dpn aku....bnda itu yg akan membicarakan ttg hidup aku skrg nie...aku tertinggal dlm train....BODO sngt ...so bodo...aku terus msg p**t*m.....bagitau dier...after that p**t*m bagitau dier cuber tolong.....

aku minta fir singgah pantai b4 masuk kampus......aku pandang ke laut...melihat segala ceruk dunia hujung air sana....

PROBLEM...pergilah engkau jauh dari ku....aku tak sanggup lagi hadapi masalah ini.....PERGIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII............!!!!

tapi masalah mengajar aku erti hidup......mengajar aku menjadi manusia,......dan mengajar aku supaya lebih matang... dan lebih berfikiran jauh....

* thanks to P**t*m.....i will get back my MRI result...thank u so much
* also thanks to k** Y*** n P**a.....u know what i mean...

1 comment:

Anonymous said...

salam perkenalan. masalah itu mmg memenatkan.memang merunsingkan dan memang membebankan.tp alhamdulillah u have friends to support u.there is no better gift in life than having friends that can share our laugh and our tears together. cherish your friends.and remember all the problems are given to u by Him in order to make u stronger.

assalamualaikum...