my Buffday

11 September .. hari khms...bersamaan 11 RAMADHAN 1429 h....ulangtahun kelahiran aku yg ke 21...umur 21. sudah 21 tahun aku hidup di muka bumi ini...sudah pelbagai perkara yg aku coretkan dan warnakan atas kanvas hidup ini yg dulunya putih bersih......namun itu pilihan aku sendiri..dn alhamdulillah...slps 21 tahun hidup aku direncanakn dgn baik..wlaaupun tak seindah spt hidup2 org lain..namun aku berjaya mengolah diri ini menjadi manusia walaupun tak smpurna tpi masih mampu berdiri mngharungi arus kehidupan...plbgai cabaran spnjng 21 tahun hidup dimuka bumi ini..pelbagai cerita...pelbagai karenah...pelbagai masalah....

-masalah dlm keluarga....
-masalah dlm pelajaran...
-masalah dlm kehidupan...
-masalah dlm kesihatan...
-masalah dlm persahabatan...


namun alhamdulillah....ku sujud syukur kehadrat ilahi

-masalah dlm keluarga kian baik..family mana yg tidak bermasalah...ditmbh lagi dgn onak duri kehidupan masa kini yg memerlukan perhatian dari kedua insan.dn alhamdulillah mama dn abah berjaya menongkah arus menghadapi karenah anak2 mu....sebagai anak sulung akan ku bantu sedaya upaya walau sebesar mana badai mendatang.....insyaallah

-masalah dalam pelajaran juga sudah kembali ok....tinggal lagi 2 bulan jer lagi untuk aku menghabiskan pelajaran aku....bukan bermasalah tpi terjadi masalah...aku redha dgn masalah yg terjadi...wlaaupun bukan pintaku ..namun ku akui ini dugaan dari Nya....supaya aku belajr erti kesusahan dlm hidup ini....

-masalah dalam kehidupan....sbnrnya ini bukan mslh..tpi cabaran....kehidupan klau takder masalah...tak dipanggil masalah.....alhamdulillah....semuanya berjalan lancar....aku berdoa agar masalah dlm meniti arus kehidupan ini berjaya ku harungi dgn lancar....aminnn....

-masalah dlm kesihatan....kalau dulu masalah ni lah menjadi antara punca utama masalah2 lain...namun kini semuanya beransur ok.....bukan bermakna sakit ku sudah sembuh.....medical checkup yg terakhir ku buat dilaporkan kesihatan aku bertmbh masalah di beberapa bhgn.. kalau saper yg tahu ..dulu lumber spine aku ader masalah di L5 & S1 namun kini bertambah di L4 , L5 & S1.....namun entah mengapa....kesihatan aku tidak seteruk dulu..kalau dulu sekali serangan blh membuatkan aku terlantar diatas katil..namun kini tiada lagi....mudah-mudahan ia kekal untuk selamanya dn bertmbh baik...mudah-mudahan aminn...

-masalah dlm persahabatan......hmmm dlm dunia nie...persahabatan la paling penting sekali....sepanjang 21 tahun aku hidup..mcm2 jenis sahabt aku jumpa...ader yg tikam blkng...ader yg pijak kepala...ader yg manis mulut...ader yg adu domba....ntah bermacam lagi.....namun skrg alhamdulillah slps 21 tahun aku sudah pandai untuk menilai yg mana lawan yg mnaa kawan......bukan semua yg baik didepan aku nie akan baik juga di blkng aku.....jadi aku hari memilih juga untuk berkawan rapat....tapi dlm berkawan masih terbuka untuk semua...hnya memilih dlm keadaan utk rapat dn bersahabat saja.....klau nk disenaraikan shbt2 aku....hmm penuh juga...tpi biarlah mereka berada di hati ini......

itu jer yg aku mampu ceritakan setakat ini..mengenai buffday aku...nanti aku akan update gmbr2 spnjng buffday aku yg berlanngsung dari Jb hingga ke mlk ke n9 dn akan dtg kemungkinan di kedah pulak.....

No comments: