sajak kematian

Salam uolls.....sajer jer aku nk kongsi pendapat aku about thats...lagipun tgh stdy tetiba otak aku blur dgn kes2 yg bersimpang siur ...pening...so aku pun take time utk bagi pndangan aku...sbb aper ..ptg tdi aku pergi jumpa lect aku...tu pun sbb die msg suh dtg..aku ingt mende la kan...rupanya nk borak2 sbb dh lama aku tak munculkan diri...motip hilangkan diri..hehehe....so kitaorang borak2 n tukar2 pendapat....hmpir 2 jam gak la kitaorang pot pet pot pet...macam2 isu klua....so antaranya isu yg leh dikatakan hangat bg sesetengah pihak......iaitu

SAJAK KEMATIAN di sekolah rendah...Video panas yang menjadi kekecohan seorang ibu kepada murid tahun satu Intan Sabrina yang mengatakan anaknya berubah selepas di"paksa" menonton video ini. Berubah jadi apa tidak pula dinyatakan tetapi aku rasa berubah menjadi anak yang tidak mahu meninggalkan solat.....sepatutnya kau bersyukur la pompuan ooii..anak kau berubah kearah kebaikan..dn mndoakan kalau ko mati dan disiksa dlm kubur mcm tu...lain la kalau lepas tengok video tu anak kau jadi serigala jadian kerr.....histeria ker.....termenung ker...

Peliklah video keagamaan begini ditentang hebat sampai report polis bagai tetapi apabila anak-anak korunk yang berumur satu tahun pun di"paksa" melihat cerita atau filem untuk cerita tahyul dan hantu seperti di TV3 setiap malam Jumaat seperti Kekasihku seru dan Puaka Niyang Rapik tidak pula mendapat bantahan...tmbh2 berpulun2 produser2 buat filem2 hantu nie..pontianak la...congkak la....aku pasti makcik intan tu pun tngk citer loh kong ker poh kong..aku pun dh lupa...tu tak termasuk beratus2 lagi filem2 hantu hollywood..jepun..korea..indon..walaupun kadang2 hantu2 nie terpaksa merangkak sbb pngarah suruh.....dier tak bantah lak...terang2 citer tu tahyul bnyk dr sedikit kbnrn yg dibongkar......

Pada aku video tersebut amat bagus sekali dan memberi gambaran mengenai siksa kubur yang mengingatkan kita kepada kematian...sbb kematian tu mmg ader....seksa kubur tu mmg ader...ular dlm kubur tu mmg ader.. Untuk anak-anak pula yang cepat belajar dari visual akan memberi satu kesan yang akan mereka ingat sampai mereka dewasa...aku yg di ipt ni pun baru tngk video tu..insaflah skjp kan....tapi sekurang2nya video tu beri kesan positif kepada kita utk berubah kearah kebaikkan..bukan nyer kejahatan... Entahlah...itu pendapat peribadi aku yang very the jahil ni shj..aku msh bersocial....tpi biarlah ader sedikit kesedaran utk jadikan peringatan di masa hdpn....

p/s : tetiba blog aku nie jadi blog baik....INSAF SEKETIKA.....

No comments: