seBUAH Kenangan

Salam semua…..sesudah sekian lama tak berblog…baru hari ni berkesempatan…bukan tak smpat….tapi malas nk menaip bgai nie….tapi hari ni aku amek peluang utk kongsi pengalaman aku belajar utk mendapatkan sekeping kertas yg hanya bercop DIPLOMA sajork….

itu je mampu….tpi insyaallah aku ku sambung pengajian utk dptkan sekeping lagi kertas…n smbng lagi ..lagi dn lagi…..tpi dip dip tu pun….aiyoh….berpeluh bagai utk daptkan….migrain beratus kali la uolls….muntah jgn ckp la…bnyk pengalaman yg dikutip spnjng pengajian…..terlalu banyk pahit manis….bnyk pahit….dan bnyk juga manis…tapi semua tu aku lalui dngn redhanya…heheheh…

aku pernah dihina sehina-hinanya….dimaki kawan sekelas sendiri dihadapan orang ramai di kampus ( dia dh minta maaf pun )….itu aku rasa paling pahit…tapi ader aku kesah…aku pernah di fitnah….terlalu banyk uolls…tpi kak pah aini bnyk lagi la ftnh yg dia dpt…huhuhuhuu…tpi Alhamdulillah….bnyk pulak manis yg aku dpt disana….bnyk prgrm yg aku sendiri jadi pengarah….hmpir kesemuanya membanggakan kehidupan aku seadanya….pengiktirafan juga telah aku dpt….aper yg diiktiraf biarlah rahsia…..huhuhuhu pengiktirafan sbg mak hayam palng hangit…boleh macam tu…huhuhu….

sepnjng aku belajar….bnyk jenis org aku dpt berkawan…bersyukur sngt….aku dianugerah dengan ramai kawan…..terlalu ramai…tak kira junior atau senior…tpi syg ..hp aku hilang 1 tahun lepas..jadi bnyk no yg hilang..dlm ramai2 kawan tu pun..ader yg tikam depan, belakang , kiri dan juga kanan aku dh jumpa….so far yg pernah main tikam2 aku nie skrg nih dh berkawan dgn aku balik…..aku tak kisah uools….maafkan je ape yg telah berlaku….mungkin dorunk jelous kot….sbb aku fofular(berangan jerk )…ko adoo…non adoo…matilerrw puji diri sendiri…huhuhuhu…

dlm ramai2 tu juga ader yg aku bergaduh smpai bertahun…tpi Alhamdulillah b4 aku habis semuanya kembali normal….mungkin berkat doa kepada ilahi utk aku teruskan persahabatan….syg seribu kali syg kalau putus kawan dgn mana2 umat di dunia ni…kerana bagi aku setiap org ader keistimewaan sendiri….semuanya terlalu isitimewa….tpi ader juga yg paling istimewa…saper itu uolls….hnya mereka yg tahu diri ini mengenali insan terlalu istimewa itu….tpi yg penting family first ya….nahhh….kalau aku nk cerita keseluruhan nyer …boleh buat biography nie….tajuk buku tu… ‘MEMOIR of KOJIE at Diploma times’..boleh….matilew....

tapi at here aku nk kepilkan beberapa pic aku spnjang aku pengajian di sana…..dari tahun 2005 hingga tahun 2008…..tpi masa awal2 sem dulu tak bnyk gmbr sngt amek …sbb time tu tak chantique lagi…huhuhu..boleh mcm tu…hahahah…skrg….nah rasain….utk 2008 sajork…dh nk mencecah 1k…dh chantique ker yg amek gmbr bynk2 ituw ??…..tidak uolls…my all tak chantique uolls….tetap sama,…Cuma menjalani proses ‘Revolusi Kojie Drif’…matilew sama dgn tajuk filem plak…suka hati aku ler…ok lah uolls…meh la usha2 pic yg adoo….ko adoo..?? non adoo..tapi pic 2 yd dimasukkan nie…bukan semua nyer lah…….hnya 7.685 % dr jumlah keseluruhannya…..

nie pic tahun pertama :


nie tahun kedua :


Tahun yg ketiga mmg bnyk bergmbr...ni just suku dr kesemuanya....coz tahun ke-3 penuh dgn kenangan dan pelbagai program...mmg terlalu bnyk kenangan di tahun yg ke-3 nie.....sukar digmbrkan dgn perasaan ini.....satu memori yg tak akan dilupakan sampai bila2..


Dlm pada itu juga......aku di lantikpelbagai jawatan yg hmm penat ler nk handle...tpi ttp pegang dgn sebaiknya....amanah dn kepercayaan orang... sebagai contoh jwtn yg dipegang ialah P.R & Pengurus 4 kumpulan nasyid tempat aku belajar seh...di ulang ya...N.A.S.Y.I.D.....so far pencapaian mereka amat membanggakan aku......tanpa tolenransi dan perfahaman kedua2 pihak...semuanya tak akan menjadi...itu kata-kata penasihat tertinggi kokurikulum..utk pengetahuan korunk juga...beberapa orng dari mereka nih pernah masuk top 40 n 20 O.I.A.M.dan top 20 kot AKADEMI FANTASIA.....so ada value gak ler kumpulan2 nasyid aku ni...nieh pic pic dorunk..

Kumpulan D’ALAF

Kumpulan MUWARRAH.....

Kumpulan Wardahtun Nisa’....berbaju biru....


Setiausaha ku yg baik dan rajin sekali.....thanks kakak ...


so selama 3 tahun aku bermaustatin disitu..bnyk bnda aku belajar....bukan shj major dip....tpi ttg kehidupan dan erti kehidupan dan makna kehidupan....semuanya aku belajar....semua itu aku takkan lupakan...pengalaman itu penting utk menjadikan aku lebih baik dari semalam.....actually terlalu bnyk utk aku ceritakan pengalaman2 aku ...tp setelah dok pikiaq sepanjang sebulan...aku just simpan dalam benak sanubari sahaja...pendek cerita ...aku malaih nk type...itu sajork...inilah kehidupan...walaupun hanya DIPLOMA...tpi ttp bermakna.....kerna tak semua belajar benda yg sama kita belajar....setiap orang ada kelebihan dan kelemahan...begitu juga aku..

4 comments:

f said...

nasyid ka nox?

xde pon pict uols yg pakai tudung ittew

;P

bungeCENGKEH said...

dalam kehidupan ini adalah waktu kita melalui usia remaja kita, waktu zaman kita belajar mencari ilmu....mencari ilmu bukan sahaja didalam buku mahupun lecture tetapi ilmu yang kita dapat dengan cara percuma. Ilmu yang percuma itulah yang amat penting dalam hidup kita terus mengorak langkah maju kedepan dik....ilmu percuma inilah kita dapat pelajari yang mana kawan dan yang mana lawan kita...jangan kita kecewa dengan kegagalan dan jangan pula kita riak dengan kejayaan kerana hujung kehidupan adalah di saat kita hembuskan nafas terakhir kita

Ade Aku Kesah? said...

at least penat lelah meks mendidik kau berhasil jugak...

Afiq said...

semoga sentiasa dilindungi Allah di sana...

hanya mampu berdoa agar dirimu sihat, ceria dan cergas menghadapi apa jua rintangan...

memori tetap dikenang sampai bila-bila...