tahukah anda 1

sesajer jer kan....so ruangan baru....tahukah anda ?....so ai akan kongsikan dengan korunk sesuatu yg mungkin korunk tak tahu..atau dah tahu...tapi sajer je nk kongsi...sbb korunk tahu tpi tak nk berkongsi kan...so aku tahu n nk berkongsi.....so hari ni aku nk kongsi pasal sama waktu

tahukah anda
Kuala Lumpur , Malaysia
berkongsi waktu dari segi jam dan minit yang sama dengan


Beijing , China


 Singapore sah sah la kan...melampau kalau waktu berlainan


Hong Kong


Perth , Australia


Manila , Filipina


Shanghai , China


dan 

Taipei , Taiwan


contohnya macam ni..katakan Kuala Lumpur sekarang pukul 10.43 pagi..jadi semua tempat yang disebutkan di atas 10.43 pagi juga.. kalau 3.05 pagi...semua tempat tadi juga 3.05 pagi

tapi perasan tak...kenapa Indonesia yang dekat je dengan Malaysia tak sama waktu dengan Malaysia...pandangan aku..mana la Indonesia nak sama dengan Malaysia...nanti sama waktu dengan Malaysia tak pasal2 rusuhan pula cakap kita tiru dorunk..ngek tul

6 comments:

W. Hidney said...

hahaha garapan idea yg bernas pasal those indons LOL

lagenda said...

Oooo..mak tatau tu! Ekekeke..dtg sini x sia2 yek. Leh belajar sesuatu cikgu!

kojie said...

w.hidney : itu hakikatnya kan...hehehe



mak : cepat salin dlm buku nota

RerameUngu said...

oowh..ingtkan laen2 taem china dngn mesia..skang dah tau..mekasehh..gegegehehe

kojie said...

W.hidney : kebetulan...tp logik...lagu pun leh rusuhan....

kojie said...

Mak : share knowledge yang tak seberapa je mak