Day 5 : Los Angeles : Last Day

Last day in Los Angeles 

so pagi- pagi  breakfast di Level 35 

                               

again special juga breakfast di skydeck..sbb skydeck dibuka utk dinner shj.

                                 


                                 


                                              

Feeling ni breakfast blackberries jer.

Okieh cerita last day ni aku pack barang malam sebelum  tu, and barang- barang yang aku beli aku dah pack dalam beg ari n tolong dia pack sekali barang dia sebab nk kirimkan pada roomate aku si Ari, nasib baik la Ari ada, sebab dia tak banyak sangat beli barang so aku boleh la kirim dgn dia, so balik nanti aku ke Melaka ambil dengan dia.Thanks Ari sebab tolong bawa balik barang aku yang mana barang  aku 3/4 dari barang kau. ngeee  

katanya x nak shopping kan, itu semua bohong bila kau dah sampai Premium Outlet sana , ditambah lagi dengan extra discount for Prudential mmg mengadap la kau setiap store. So next time Starclub ke  US je aku nak bawa luggage kosong 2 yg besar. Sekian

So pagi tu aku check out dalam pukul 9 pagi sebelum Ari, dia check out pkl 12 aku nak ke Citadel sekali lagi nak beli barang yang org kirim n aku lupa nak beli. Propa.


shuttle bas disediakan dari hotel ke Citadel Premium Outlet ni, so sangat mudah and please be there before time because bus is on time.



actually dalam bas penuh dengan Prudential je dari seat depan sampai seat belakang, tapi pic xder, ni pic balik. Aku pergi kejap je beli 3 handbag Kate Spade yg murah katanya sebab ada yang borong n nasib baik selisih dengan aunty Yati n kak Fazillah jadi kirim dengan diorang. Jadi tak perlu la aku blk bilik utk pack sekali lagi dalam bag Ari . Thanks Aunty n Kak Fazillah.





Police Station Los Angeles, gempak betul design kan, and depan tu ada sekumpulan anak muda main skateboard, rilex jer. Kalau kat Malaysia mmg dah kena xxxxx, Mesra katanya kan


Building ni cantik, old design 

dalam pukul 12 aku dah sampai balik hotel dan nak ambil bag utk continue perjalanan aku ke tempat lain secara backpackers and bersendirian. Trip Prudential Starclub Los Angeles sampai hari ni jer dan dorang akan balik flight malam nanti ke KL. Aku teruskan perjalanan ke destinasi seterusnya iaitu San Diego dengan perancangan yang sangat bagus iaitu Tanpa Perancangan, konsep redah je enjoy perjalanan.

Tapi Allah swt tu kan maha merancang, malahan perancangan Dia sebaik baik perancangan. 

Pagi sebelum aku nak ke Citadel, masa aku nak tinggalkan beg di concierge and nak tanya mengenai shuttle bas ke Citadel and bus station aku selisih dengan classmate aku, bukan classmate sekolah tapi classmate training Prudential yg kitaorang hadiri bersama utk 6 kali ( f.u.f.t) ...so mmg kenal la kan..nk selisih di sana agak rare juga sbb yg ikut trip ni 1000++. So sewaktu que nk letak beg tu aku bertegur sapa la kan dengan dia.

Ni short conversation yg aku ingt

I : u xtend another place or balik KL ? 
Her : xtend another place with a few friends. How bout u ? Xtend or balik ?
I : owh sounds great. I xtend ke San Diego,now looking for transportation going to SD.
Her : eh San Diego ? Berapa beg u bawa  ?  Sorang ke ? If 1 ikut sekali lah, we heading to SD too. Now i nak pergi ambil kereta sewa. So around 1pm baru kita gerak 
I : haa ? A u serious ? Thanks god make easier way for me. 1pm ? So i still got time to go Citadel rite?
Her : of course. Kita kan kawan. Ya u still got time to going there. So we meet here around 1pm ya.
I : ( mode terharu sambil mengenangkan dosa-dosa lalu) ok sweetheart mari kita kahwin (ni tipu)


So around 12pm aku dh sampai hotel balik, but in my heart I didn't put any hope because dia bg keputusan tadi without asking another friends. So maybe boleh berubah kan ? Sampai hotel aku ambil my backpack di concierge and minta maps and direction to bus station. Sebab kena ada plan B if tak jadi. If plan B didn't workout got plan C,D,E sampi Z kan. 


Dah ready to move ..time ni dh 12.30 and aku dah ready with my plan B. Is ok because without plan can make another plan because u dont have proper plan to follow..apa aku merapu ni.

Baru je kaki nk melangkah keluar suddenly msg masuk. 
                                                 

Alhamdulillah syukur....next entree will be story about San Diego

No comments: